NIEUW
Nu ook jeugd training op woensdag van 19u tot 20u

Oudegem 1G sleept punt uit de brand in Latem

Vandaag trok Oudegem 1G naar het veld van Latem 1G, ongetwijfeld de meest ervaren ploeg uit onze reeks. Vooral de dames van Latem kunnen het verschil maken. Een aantal jaar geleden waren zij nog top in de B1 reeks. Wij hoopten de wedstrijden bij de heren naar onze hand te kunnen zetten. Latem trad aan met zijn sterkste opstelling, wij moesten het stellen zonder oppas Bart en de zieke An.

Na de dubbels stonden de bordjes in evenwicht. Glenn en ikzelf kenden geen enkel probleem en versloegen eenvoudig Oliver en Kris. Onze dames hadden het zoals verwacht niet onder de markt. Toch konden ze enigszins verrassend de tweede set winnen. De hoop werd echter snel in de kiem gesmoord. Fran en Stephanie gingen op het gaspedaal staan en Natasja en Nathalie werden afgestraft in de derde set.

De heren gingen van start met de enkels. Volgens het tactisch plan zou Glenn de eerste enkel tegen Wim moeten winnen. Dat was echter buiten Glenn's dipje gerekend. Meer pluimen buiten dan binnen en vooral een gevecht tegen zichzelf. Verlies in 2 relatief korte sets. Zelf begon ik maar matig aan mijn wedstrijd tegen Oliver. Na de break maakte mijn tegenstander echter de ene fout na de andere en zo kon ik toch nog de eerste set winnen. In de tweede set stond ik constant enkele punten voor, een voorsprong die ik niet meer weggaf. Onze dames weerden zich kranig maar moesten hun meerdere erkennen in hun tegenstand. Al had Natasja ook veel last van de snelle pluimen.

Volgens het tactische plan hadden we in onze mixen ook winstkansen. We hoopten dus om een 4-2 achterstand goed te maken. Glenn en Nathalie zijn niet echt op elkaar gespeeld maar deden het toch voortreffelijk. Ik merkte zelfs een glimlach op bij Glenn tijdens de eerste set. Die werd dan ook vlot gewonnen. In de tweede namen Kris en Fran over. In de beslissende set bogen Nathalie en Glenn een kleine achterstand in extremis nog om in nipte winst. Natasja en ik begonnen niet goed tegen Stephanie en Wim. Een grote achterstand was ons deel. Maar op het juiste moment konden we ons geliefkoost aanvalsspel spelen en we werkten de achterstand stelselmatig weg. Uiteindelijk wonnen we nog met 22-20. In de 2e set gingen we door op ons elan en sleepten zo een punt uit de brand.

Al bij al zijn we tevreden met een gelijkspel. Met 3 punten uit 4 matchen houden we momenteel 2 ploegen achter ons. Bovendien hebben we al 3 moeilijke verplaatsingen achter de rug.

0 reacties: