NIEUW
Nu ook jeugd training op woensdag van 19u tot 20u

Landegem 1H - Oudegem 4H

Maandag trokken we (Davy, Kris, Jurgen G en ik) naar het mondaine Landegem (het ergens tussen plassen, beken en sluipwegen gelegen plekje naast Gent) in de race naar het kampioenschap. Landegem, 3e in de stand, had voor deze gelegenheid gezorgd voor 2 C1’s en 4 C2’s.

De 1e en 4e dubbel werden eerst gespeeld. Aangezien Davy en ik dit weekend sterk speelden tijdens ons Oudegems evenement, namen wij de 1e voor onze rekening tegen Frank en Luc (C1, C2). Dat zowel Davy als ik mentaal niet 100% waren, werd meteen pijnlijk duidelijk. Verlies in 3 sets, maar vooral een extra tik voor ons beiden. Spelen we zoals dit weekend , maken we dit in 2 korte sets af. Helaas pindakaas. Na onze 1e set stonden Kris en Jurgen G reeds aan de kant te kijken. Makkelijke winst met 15-21 en 16-21.

In de 2e en 3e dubbel nam ik het samen met Kris op tegen Jan en Luc. Ik weet niet wat er precies gebeurde tijdens de wedstrijd, maar Kris deed zijn bijnaam “the wall” alle eer aan. Ik zag geen enkele pluim! Kris mepte op alles en deed dit gewoon foutloos. Impressionant Kris! En direct een broodnodige boost voor mezelf.
Dat Davy zijn nieuwe stek moest vrijwaren van water en hierdoor 41 uur aan één stuk wakker was, eiste zijn tol. Samen met Jurgen G in 2 sets onderuit tegen een sterk duo: Geert en Steven. 2-2 na de dubbels. Vorig jaar waren we vooral sterk in de dubbels, maar dit jaar doen we het in de enkels nog beter.

Davy en ikzelf namen de eerste 2 voor onze rekening. Beiden tegen C1’s. Het zat nog steeds niet goed in onze kopkes, maar we wilden ( om verschillende redenen) onze wedstrijd koste wat kost winnen. Ik verloor met 21-19 de 1e set. Tijdens de pauze zag ik Davy met 24-26 en veel vechtlust zijn 1e set binnenhalen. De 2e set won onze miep miep met 19-21. Mooie prestatie Dave, zeker gezien de duidelijk zichtbare oververmoeidheid! Al de ganse match kampend met een Glenneken (zowat elke clear buitenslaan), besloot ik op 17-17 brutaal van racket te wisselen. Met een kiloke minder bespanning en een roze bandje won ik met 19-21 de 2e set. De drang om te winnen was letterlijk nooit zo groot. 9-21 in een foutloze 3e set en de 2-4 stond op het bord.

Kris en Jurgen G mochten in hun wedstrijd op zoek naar het winnende punt! Jurgen G walste over Jackie in de eerste set (6-21) en vond het zelfs leuk om rond zijn forehand te lopen om toch maar te kunnen knallen met die backhand. Dat Kris vooral veel plezier haalt uit het badminton was weer zeer duidelijk. Lachend en zwanzend won hij zijn wedstrijd met 19-21, 18-21. G-man deed hetzelfde met 19-21 in de 2e set.

Een zeer mooie 2-6 overwinning in een zaal die gerust mag bestempeld worden als één van de slechtste waar ik ooit mocht spelen! Losliggende, glibberige tegels (jawel, een rubberen tegelvloer!) en verlichting die op bepaalde plaatsen het zicht beperkten tot ‘slaan en hopen dat je de pluim raakt’. Bedankt Stijn voor de morele steun, buddy. Dat je snel weer blessurevrij kan meetrainen! De sympathieke mannen van Landegem (we zitten echt in een toffe poule dit jaar!) trakteerden ons nog op ‘stuutjes met kop’ in het jeugdhuis om de hoek. Bedankt mannen!

Feit: We staan met 9 op 10 bovenaan en spelen volgende maand tegen rechtstreekse concurrent Deinze (die met hun 3 B2’s en 2 C1’s). De winnaar neemt een serieuze optie op de titel in 3e prov D.

Jurgen DC

0 reacties: