NIEUW
Nu ook jeugd training op woensdag van 19u tot 20u

Oudegem 4H – Deinze 1H

Een koude, druilerige zondagavond in December. Toegekomen in Ouburg rond 19u45. Ongezien: Deinzenaren die onze pleinen opzetten... Ik ,als eerste toegekomen (ook ongezien), stond te wachten op mijn ploegmaats en zag de ‘oudjes’ van Deinze opwarmen. Het werd onmiddellijk duidelijk wie de 2 B2’s waren! Enfin, na 20 minuten opwarmen kwam onze kapitein eindelijk opdagen en stonden oudegem’s 4 titanen :Davy, Kris, Jurgen G en ikzelf op te warmen.

Aangezien beide opstellingen het niet toe lieten om 2 wedstrijden tegelijk te spelen, werden de dubbels mooi achter elkaar afgewerkt.
Dubbel 1: Davy en Jurgen G vs. Patrick en Peter (2 B2’s). Hierover kunnen we zeer kort zijn (net als de wedstrijd!) Een pandoering van jewelste voor onze jongens en oudegem direct een illusie armer: hiertegen winnen is onmogelijk!! Verlies met 9-21, 11-21... aauwkes!

Dubbel 3: Kris en ik vs. Patrick en Frank (B2,C1). Onze motivatie was bijzonder groot! Beiden spelend op een stevige portie ingebeelde pillekes wonnen we met 21-7 de eerste set. Opgefokt en pissed off van de reactie van onze tegenstanders na de eerste wedstrijd (beetje jennen met ‘pff, 9 en 11... makkieeeee) deed ik vrij onsportief er een schepje bovenop en riep duidelijk dat we de set met 21-7... 21-7... HEY! 21-7!! hadden gewonnen. Mea culpa! Resultaat: een gepikkeerde tegenstander die de 2e set met 17-21 naar zich toe trok. Opnieuw Glenn die enkele kleine opmerkingen gaf die het ons in de 3e set wel zeer makkelijk maakte. Met 21-11 en een oerschreeuw naar 1-1. Jaja Ce, Glenn did it again!

Dubbel 2: Davy en ik vs. Peter en Alex (B2,C1). Dat Davy en ik samen een complementair en sterk dubbel-duo vormen was al duidelijk de voorbije weken, maar op zondag 12/12/2010 speelden we samen wellicht onze beste wedstrijd ooit! Zelfs een 20-16 voorsprong in de 1e set nog weg geven met 20-22 kon ons niet uit ons lood slaan. In de 2e en 3e set maakten we brandhout van de hoger geklasseerde Deinzinianz. 21-12, 21-17 en 2-1 in ons voordeel. Een plezier om spelen!

Over de 4e dubbel kunnen we even kort zijn als deze duurde: 4(!)-21, 16-21 voor Frank en Alex. Dat Jurgen G er niet bij was en kampte met persoonlijke problemen, bleek zeer duidelijk.

Wat leerden deze dubbels ons: de B2’s zijn zeeeer sterk en de C1’s zijn zeker te pakken in de enkels.

Davy en ik begonnen samen aan onze enkels. Beiden verloren we onze 1e set. Ik verloor mijn match met 14-21 en 13-21 tegen een tegenstander die gewoon beter was dan ik. Al zegt de score soms niet alles! Maar eerlijk is eerlijk, winst zat er nooit in. Een gevoel van ‘sh#t, ik had moeten luisteren naar Kris en Davy’ overviel mij als kim de Gelder een peuter!

Davy was terwijl bezig aan een marathon-match tegen Patrick. We hadden Patrick de dag ervoor nog zien enkelen op het tornooi in Herne en we vonden toen dat hij geen doetje was. Hij lachte vrolijk en vrij bij de vele duiken en onconventionele badminton-moves van onze kapitein, maar die lach begon snel groen uit te slaan na verlies in de 2e set met 21-12. Dat onzen Davy veel respect verdient, werd duidelijk in set 3. Volledig uitgeput, maar toch vechtend voor elk punt, stoomde Davy naar een 21-18 winst en een 3-3 gelijke stand. Het werd zeer groen bij Patrick die (zag ik het goed?) groen weende. Een beademingstoestel was net niet nodig om den Dave weer bij positieven te krijgen!

Jurgen G had een komplete off-day en verloor simpel met 14 en 12 zijn wedstrijd.
Kris had intussen set 1 gewonnen met 21-19 en de 2e verloren met 17-21. De laatste set zou beslissend zijn voor het kampioenschap (jaja, het is nog vroeg maar toch!!). Tot 17-17 ging het gelijk op. Toen stortte onze Kris in en Alex won met 17-21. 3-5 verlies in dé wedstrijd van’t seizoen voor ons.

Het ‘sh#t’-gevoel werd nog groter voor mij achteraf. Had ik maar geluisterd naar mijn ploegmaats en mijn ego (ik wil tegen de B2!!) opzij gezet.
Na de heenronde staan we nu 2e met 9 punten. Deinze, de leider, heeft er 11. Om kampioen te worden moeten wij nu alles winnen en hopen dat Deinze een steek laat vallen tegen een andere tegenstander. Het blijft mogelijk maar zeer moeilijk! Tegen Geraardsbergen zal Deinze zeker geen steek meer laten vallen (hoe heeft Peter in godsnaam verloren van Seppe!!!), dus is het aan Gentse om een broodje-deinze-pao te maken.

Hoe dan ook, enkele zeer goede wedstrijden van ons en een tactische blunder (jaja, nogmaals: mijn fout!), maar door mijn verlies kan dit nog goedgemaakt worden op het veld van Deinze (nog geen C1!).

Jurgen DC

0 reacties: