NIEUW
Nu ook jeugd training op woensdag van 19u tot 20u

Gehavend 3G houdt verassend hun kansen gaaf

gisterenavond speelde Oudegem 3G een heel belangrijke wedstrijd tegen de huidige nr 1 in stand, 4Ghent. Zij lieten nog geen puntjes liggen, wij moesten een punt laten tegen Drive. Bij winst wipten we dus over 4Ghent, bij verlies mochten we al lichtjes onze ambities beginnen bijstellen. Ikzelf was ervan overtuigd dat Oudegem 3G de punten zou kunnen pakken tegen 4Ghent, maar het ging zeker niet makkelijk zijn.
Gisteren om 13u kreeg ik bericht van Petra dat ze ziek was en niet kon spelen. Samen met het uitvallen van Davy was dit een dikke streep door de rekening van 3G. Bovendien merkte ik bij mezelf ook een ongewone vermoeidheid, een cadeau van mijn collega in de vorm van een verkoudheid zou ik vandaag merken.

Echter, we zouden ons niet zomaar gewonnen geven!

De dubbels gingen van start en onze dames gaven het goede voorbeeld. Katrien & Brenda, voor het eerst door omstandigheden samenspelend, speelden na een sputterende eerste set een sterke wedstrijd waar de tegenstander niet terug van had. Jan en ikzelf hadden de taak om de 0-2 op de scoreborden te zetten door te winnen van Iwan en Bert. Geen gemakkelijke opdracht. De eerste set startten we sterk en lieten geen kans onbenut en wonnen vrij vlot de eerste set, maar in de tweede set begon mijn smash te sputteren. Verlies in de tweede set met een ongemeen spannende derde set als gevolg. hierin trok 4Ghent nipt de overwinning binnen.
In de enkel mocht ik het opnemen tegen Bert "we fucked you" Melkebeke. De eerste set leek bij 12-18 vlot binnen te draaien bij mezelf, maar toen ging het licht uit bij ondergetekende. Ik kon nog in extremis met 25-27 de eerste set winnen, maar het vet was van de soep. In de tweede set liet ik opnieuw een kleine voorsprong onbenut en verloor met 21-18. Bert vond zijn muze en rijfde de derde set vlot binnen, mede dankzij mijn hoge foutenlast. Intussen was ook Brenda van het plein gekomen, helaas moest zij haar meerdere herkennen aan een sterke Linda.
Wanneer de nood het hoogst is, is de redding nabij zegt men soms en wel, beste lezer, de redding heette in dit geval Katrien en Jan.
Katrien werd als 2e enkel geplaatst met het volste vertrouwen van de ploegkapitein. Dit vertrouwen bevestigde ze alleen maar toen ze de maat nam van Yasmin. Al 2,5 jaar een rots in de branding voor 3G!
Jan nam het op tegen Gerdy en de adem werd ingehouden. Jan speelde echter een zeer solide eerste set en duidelijke 21-7 cijfers gaven blijk dat Jan zijn dagje wel had. de tweede set verloor hij echter en met armgezwaai en geschud waren we even bang dat het tij gekeerd was. maar niets was minder waar, want dankzij de tactische tips van Davy (of was het toch de aanmoediging van Katrien?) nam Jan de derde set mee op zak. 3-3, alles werd beslist tijdens de mixen.

Ik zal u niet langer in spanning houden, het werd 4-4. Jan en Katrien gingen verder op hun fantastische vorm van de dag en wonnen hun mix in 2 sets. Ikzelf begon aan de lijdensweg van krampen, maar was vastbesloten om er samen met Brenda nog een overwinning uit te slepen. De eerste set duidelijk naar 4Ghent, de tweede naar Oudegem, maar in de derde werd het met 21-18 een gelijkspel.

4-4. We hadden meer gehoopt, maar er is niks verloren. Winnen in de terugronde zal een must zijn als 4Ghent geen steekjes meer laat vallen (wij mogen natuurlijk ook niets laten vallen), maar met een ploeg op volle sterkte geloof ik er nog meer in dan voorheen. Aangezien ik persoonlijk verantwoordelijk mag gesteld worden voor de gemiste kans op winst, zal ik er in ieder geval 1500% voor gaan!

Tenslotte nog heel veel beterschap gewenst aan Petra en natuurlijk ook Davy, als alles goed is zullen ze hun kar terug aan de competitiewagen kunnen hangen bij onze volgende ontmoeting tegen Gentse op 5/12!

0 reacties: