NIEUW
Nu ook jeugd training op woensdag van 19u tot 20u

Eerste thuiswedstrijd voor Oudegem 6H

Na 3 uitwedstrijden was het eindelijk zo ver, H6 mocht voor het eerst dit seizoen thuis aantreden. De bezoekers kwamen uit hartje Waasland, uit het verre Beveren.

Blijkbaar zijn ze daar meer vertrouwd met de sporthal van onze buren uit St.-Gillis,

want onze tegenstanders van vanavond waren eerst daar aangeland, om zich dan te realiseren dat St.-Gillis niet Oudegem is, iets wat wij al langer weten!

Vol vertrouwen zouden we aan de start van deze confrontatie moeten beginnen, maar om diverse redenen was dit niet het geval. Met Karel zagen we vorige week een vaste waarde uitvallen (verstuikte enkel, bij het oefenen van zijn voetenwerk…) en Mark die werd geconfronteerd met zichzelf en het feit dat 5 wedstrijdjes op training iets te veel van het goede zijn voor zijn schouder!

De wedstrijd zelf. De opstelling van Beveren, was voor vanavond van betere klassementen voorzien dan, wat ik had verwacht. Met een C1 en een kersvers C2, konden we ons aan meer tegenstand verwachten dan in de vorige confrontaties.

De eerste dubbel werd aangevangen door Mark en Gorik, zij namen het op tegen Chun Fai en Roan. Gorik zou het aanvallende werk op zich moeten nemen, om zo de schouder van Mark te sparen. Maar Gorik deed meer dan dat, hij trok aan het net bijna letterlijk een muur op en geraak daar maar eens voorbij. Winst in 2 set 21-12 en 21-12.

Ondertussen speelde Yannick zijn enkel, op zoek naar puntje nummer vier! Dat punt was snel gevonden en gewonnen, want Yannick klaarde de klus in 2 sets, nl. 21-17 en 21-5.

Dubbel nummer 2 werd gespeeld door Mark en Yannick, dat deze tandem goed draait werd vanavond alweer bewezen, want Chun Fai en Roan werden terug naar de bank verwezen met 21-14 en 21-16. Mark zichtbaar tevreden, demonstreerde met drops en enkele dansmoves. Klaar om straks tegen de Beverse C1 op te nemen.

De triller van de avond was de enkel van Gorik tegen Chun Fai, want uit de dubbels was wel al gebleken dat de jonge Chun Fai, meer in zijn mars heeft dan het net behaalde C2 klassement. Gorik had het in set één niet allemaal onder controle en vele shots werden buiten geslagen of stranden in het net, terwijl aan de ander kant een quicke en springende Chun Fai de eerste set met 14-21 in zijn voordeel kon winnen. Set 2 liep de hele parij gelijk op, maar het was Gorik die deze keer de set won met 21-19.

Het werd dus een 3-setter, een triller, want geen van beide heren kon afstand nemen en het was op het einde de immer rustige Gorik die won met 22-20. Deze wedstrijd beloofd nog spannender te worden in de return.

De 4de dubbel werd gespeeld door Yannick en mezelf, winst was er in 2 sets, tegen Roan en Stijn. De 3de dubbel werd als laatste afgewerkt door mezelf en “The Wall” Gorik, we stuurden Jelle en Stijn van het veld met 21-6 en 21-4.

De winst was ondertussen al binnen en mochten Mark en ik in onze enkel partij bewijzen dat we ook in deze confrontatie de nul kunnen houden. Mark nam het op tegen Jurgen en vond dus voor het eerst dit seizoen een C1 aan de andere kant van het net. Mark bleek geen last meer te hebben van zijn schouder en kon de pluimen droppen waar hij ze wou. Jurgen kon op geen enkel moment in de wedstrijd de bovenhand nemen op Mark en het was Mark die met 21-18 en 21-17 de partij winnend kon afsluiten.

Ik zelf speelde de 3de enkel, als vervanger van mijn geblesseerde broer. Dat het niet makkelijk ging worden dat wist ik al lang! Soit, de eerste set kon ik winnen met 21-18 en mocht ik halfdood gaan rusten! In de 2de set trapte ik op mijn adem en kwamen mijn slagen niet ver genoeg en verloor ik met 13-21! Weer gaan rusten, maar deze keer steendood. Met de tips van mijn ploeggenootjes begon ik aan set 3 en bleek ik mijn spreekwoordelijke 2de adem gevonden te hebben. Ik kwam niet in de problemen en won de derde set met 21-14.

Wat hebben we geleerd vanavond : dat we na 4 wedstrijden nog steeds ongeslagen zijn, dat we de beste tegenstander tot nu hebben getroffen en de return er niet makkelijker zal op worden. En dat het allemaal in onze volgende wedstrijd tegen Mintons zal moeten gebeuren.

Ik bedank nog voor de morele steun en de drankbonnekes van Karel en verder laat ik weten dat 6H er nu ook in geslaagd is onze eigen cafetaria te sluiten!

0 reacties: