NIEUW
Nu ook jeugd training op woensdag van 19u tot 20u

En plots werd het opnieuw spannend

Vorig weekend trokken we met H6 naar sporthal 'De Witte Molen' te Sint-Niklaas, om het op te nemen tegen Mintons H6.
De inzet was groot, want bij winst of gelijkspel zijn we bijna zeker kampioen, maar bij verlies wordt het nagelbijten tot op de laatste speeldag.
De heenwedstrijd in Oudegem werd door ons gewonnen met 7-1, alle overige wedstrijden hadden Mintons gewonnen.

Opstelling gemaakt en het plan was duidelijk, in de dubbels al het verschil maken! Last minuten toch nog een wijziging, want Mark gaf aan dat hij schouder en nek klachten had en liever geen 3 wedstrijden speelde.
En wat doet een begripvolle ploegkapitein dan? Hij luister, stemt toe en speelt zelf een wedstrijd extra. Deze beslissing blijft niet onbesproken!

Mark en Yannick namen het in de eerste dubbel op tegen Brent en Jonas en de tweede: dubbel werd gespeeld door Gorik en mezelf tegen Steven en Giovanni.
we wonnen beide partijen de eerste set op overtuigende wijze en het plan leek meteen aan te slaan, maar niets minder waar, want in beide partijen kantelde het en werden beide sets nipt verloren. Onder de ervaring van Mark en een goed serverende Yannick werd de eerste partij winnend afgesloten, maar in mijn dubbel met Gorik konden we het tij niet meer keren, te veel fouten en overhaasting en een tegenstander die niet plooide, lei de tot 21-16 verlies in de 3de set.
;
De 3de dubbel werd gespeeld door Karel en Gorik versus Jonas en Brent. Deze partij leek een copy van de vorige wedstrijd, vlotte winst in de eerste set en nadien de kentering, de fouten en verlies in 3 sets. In de 4de dubbel staptenYannick en Karel op het veld om voor als nog met een gelijke stand aan de enkels te beginnen. Ze speelden tegen Steven en Giovanni. Eerste set werd verloren met 21-14 en de spanning en vertwijfeling was op de bank duidelijk merkbaar.
Onze jongens konden wel de 2 set winnen en alweer zou een 3de set beslissen over winst of verlies. Helaas trokken we terug aan het kortste eind en moesten we met een 3-1 achterstand de dubbels afwerken.

Mark speelde terug tegen Steven en was het half debacle uit de hee wedstrijd nog niet vergeten en mede omdat het moest was hij 100% gefocust en won met 8-21 en 12-21. Tussenstand 3-2 en alles is nog mogelijk. Ik speelde ipv Karel de 2de enkel en had de eerste set volledig onder controle en won met 12-21 in de 2de set speelde Brent beter en sloeg ik teveel pluimen buiten, hinkte steeds een 3 tal punten achter en verloor met 21-17. En dan komt die alweer onvermijdelijke 3de set en met mijn conditie wist ik hoe laat het was, halverwege moest ik lossen en verloor de partij met 21-16.
Yannick kon tegen Jonas bewijzen dat hij in de heenwedstrijd niet zijn dagje had, maar ook deze keer bleek Jonas de sterkste te zijn, hij win met 21-16 en 21-13. Gorik nam het voor de eer op tegen Giovanni en moest de eerste set maar nipt aan de tegenstander laten met 25-23, maar nam nadien met aanvallend spel de maat van Giovanni met 11-21 en 12-21. Wanneer ik Goriks spel en resultaten zie, zou ik het nu al betreuren dat hij ons volgende seizoen zou verlaten en hoop ik dat we hem nog van gedachten kunnen doen veranderen.

Deze 5-3 nederlaag, was dus een verrassing en maakte zo een einde aan een zegenreeks van 8 wedstrijden! Ondertussen heeft Mint ons zijn laatste partij gespeeld en gewonnen, waardoor onze opdracht duidelijk is, nl. Onze resterende 3 wedstrijden winnen. Er wachten ons nog een uitwedstrijd tegen Sent se en Beveren en thuis ontvangen we nog Wetteren. De missie blijft dezelfde alleen worden het 3 wedstrijden van moeten!

Stijn
Kapitein BCO H6

1 reacties:

Anoniem zei

Awel jongens ik verschoot me een bult toen ik zag op toernooi.nl dat jullie verloren hadden.

Dit had ik nu echt niet van jullie verwacht dat jullie te kloppen waren :p

Voor ons zit de competitie er helaas al op als eerste uit 5de :p

Hadden wij genoeg spelers gehad hadden we jullie ook laten proeven van het verlies :p

Ik volg met spanning mee.

Jullie kampioen = meer dan verwacht
Minstens kampioen = heel mooi gespeeld

Grtttzzz mike