NIEUW
Nu ook jeugd training op woensdag van 19u tot 20u

Oudegem 4h – Landegem 1H

Zondag 16 januari, alweer een avond met vele oudegemploegen in actie. 3 op verplaatsing en de 2e heren die samen met ons thuis in het grote Oudegem stadium speelden. Wij van de 4e namen het op tegen de B2, 2C1’s en 3 C2’s van Landegem. Op verplaatsing werd het 2-6 in ons voordeel, maar toen stond er een andere opstelling tegenover ons.

In de 1e dubbel mochten Davy en Died de strijd aangaan tegen B2 Bart en C1 Peter. Het gesakker van Dave was weer alomtegenwoordig. De eerste set werd nog gewonnen (“pff, gewonnen maar ik ben niet tevreden over mijn spel” mekkerde de kapitein. Zelfs Nils zaagt minder!) De glazen bol van k’ptain Davy had gelijk want nadien ging het volledig fout. Verlies in de volgende 2 sets en mekker de mekker de mekker!

Geen nood, het meesterlijk duo Kris (met nieuwe racket!) en ikzelf gingen de zaken wel rechttrekken tegen C1 Frank en C2 Luc. Keblaffel, 18-21 op ons doos in de eerste. Het draaide voor geen meter. Het scenario van in Drive spookte weer in ons hoofd. Maar vanaf de 2e vond Kris zijn aanvallende zelf terug en strafte elke te korte pluim genadeloos af. Zelf deed ik enkel wat lukte bij mij vanavond: zo hard meppen als ik kon. Resultaat: winst na 21-7 in den derden, zelfs met mijn pluchen smashes.

Dave en ik namen de 2e dubbel voor ons rekening. Plots ging alles weer zo makkelijk als vorige week tegen Latem. Snelle winst met 21-15, 21-7. De ommekeer voor Davy vanavond. Getuige de glimlach en verbeten trek rond de mond (het kan ook hondsdolheid geweest zijn, maar swat!). Died en Kris stonden in de 4e dubbel knap te spelen en maakten hun match tegen 2 C2’s af met 21-13, 21-16. 3-1 na de dubbels. Mooi!

Davy en Died mochten aantreden in de 2 eerste enkels. Een taktische keuze. Davy stuurde B2 Bart van het kastje naar de muur en mocht na 2 toch wel zeer korte sets het kleine drupje zweet van z’n voorhoofd wrijven. Died deed verdienstelijk mee tegen Steven maar kon nooit een vuist maken tegen het C1 geweld. 4-2 met nog 2 enkels te gaan.

Ik nam het op tegen Frank, die ik in de heenwedstrijd nog versloeg. Dit keer echter stond ik op flanellen beentjes te spelen tegen een solide Frank. Ik haalde nooit een deftig niveau en werd keer op keer afgestraft. 14-21, 16-21 was het zware maar verdiende verdikt. Alle druk op Kris dus, die ondertussen een 3e set moest toestaan tegen C2 Fred. Eén of ander sinister plan van hogerhand laat Kris de 1e set steeds makkelijk winnen om dan kompleet onderuit te gaan in de 2e... Maar Kris speelt dit seizoen “met het kopke op de juiste golflengte” en kan een wedstrijd nu ook fysiek uitspelen. Getuige de 3e set. 11-2 bij de wissel en winst bijna in de saccoche. Uiteindelijk 21-9 en 5-3 winst tegen een sterk Landegem. Onze taktische opstelling loonde.

Dat Landegem de beste après-betong-ploeg dit seizoen is, bleek ook nu weer. De sympathieke boys lieten de karmelieten, duvels en la-chouffen zich welgevallen en enkel een kl@te beireken kon het “feestje tot in de vroege uurtjes” stoppen door om 0:40 de lichten te doven en te zeggen dattem ging sluiten. Jammer! Mochten we winnen tegen Deinze, gaan we zeker supporteren voor Landegem wanneer ze spelen tegen Deinze volgende maand! Zet het bier maar koud jongens! We komen er aan!

We staan nu –met een wedstrijd meer gespeeld- gelijk met Deinze. 27 januari is D-day voor ons. Als we winnen staan we op kop. Als we verliezen is het boeken toe.
Tot 28 januari, hopelijk met goed nieuws!

Jurgen

0 reacties: